KATKA
ahojte.... no neviem ale najskor by som zacala tym ze drogy su jedna velika PI...NA....prepacte za vulgarizmy..ale inaks a to nazvat ani neda.naco to ludia beru?ti najubohejsi su ti kt.to zacnu brat len tak so srandy.aby nieco vyskusali aby sa citili in.vacinou su to mladi pubertaci kt.chcu vyskusat vsetko.a chcu mat kopec zazitkou.zbytocne si kratia zivot.myslim si ze drogy by mali dat so sveta.bola by soms trasne zvedava co by ludia robil ibez nich a fetaci kt.nemaju nic na robote len fetovat.ludia su strasne hlupy kedze taketo veci davaju do seba.say sa raz znicime tymto vsetkym.a este chcem dodat ze niektory kt.pisete ako mu mam pomoct aby uz to nikdy nezobral.nepomozete mu on si musi sam uvedomit ze chce stym prestat nie vy.vy mu pomozete asika len tym len nejakou inspiraciou k tomu aby prestal.dost tazke odvyknut si ale samy si za to mozu.a tito ludia kt.vam tu radia:ja by soms a na nich vykaslala poviem vam tolko.naco pomahat fetakom,beznadejne pripady tohto sveta.aj tka ekd rpestanu umru o par rokou skor pomalu a hnusnou smrtou.takze len tolko ktomu :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že na drogy a na drogovou problematiku má každý svůj názor. Jenže nic není tak jednoduché, jak vypadá. To, že se někdo stane závislým na drogách nebo na čemkoli jiném, například na legálních látkách, jako je alkohol, tabák nebo léky proti bolesti, závisí na množství faktorů. Alkohol pije téměř sto procent dospělých Čechů a se závislostí se potýká 3 % populace. To, u koho se závislost projeví, se dá těžko předem určit a odhadnout, záleží to zčásti na genetických dispozicích, zčásti na výchově a prostředí, kde člověk vyrůstá, na životních okolnostech, zdravotním stavu... Nějakou z nelegálních drog vyzkouší v současné době asi polovina středoškolských studentů a rozhodně ne všichni se stanou drogově závislí, závislými se stane minimální procento z nich. Faktory jsou stejné jako u vzniku závislosti na alkoholu... někdo je k tomu predisponovaný víc, někdo míň, ale dopředu se to odhadnout nedá. Myslím, že ten problém je trošku jinde, než v těch drogách samotných nebo v lidské hlouposti, a že lidi, kteří mají s drogami problém, nelze jednoduše odsoudit. A navíc z mé zkušenosti z praxe vím, že i když to někdy trvá velmi dlouho, většina závislých svůj boj se závislostí vyhraje, těch, kteří umřou v důsledku užívání drog, je jen velmi málo. Po pár letech od té doby, co byli tito lidé v léčbě, na nich vůbec nemusíte poznat, že někdy brali drogy a z řady z nich jsou úspěšní zaměstnanci prestižních firem nebo studenti vysokých škol, někteří mají děti a rodiny, o které se perfektně starají. A navíc mají oproti jiným lidem zkušenost s překonáním sama sebe. Naše poradna funguje samozřejmě jednak proto, abychom lidi odradili od užívání drog, ale také proto, abychom umožnili těm, co do toho spadli, se pokud možno dostat zpátky. Víme, že to funguje, jinak bychom to nedělali.