pervitin
ja
dobry den,memu riteli bude jednadvacet,myslim ze uziva percitin asi mesic,nosem.vidi to jako problem a chce prestat,ja o drogach nic moc nevim,od te doby co sem se dozvedela ze to bere,tak se snazim nacist co muzu,ale vseude je to stejne.myslite ze to nejdriv muzem prekonat tak nak sami,bez odborne lecbny,nebo by mel jit do naky lecebny,nebo aspon poradny?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud přítel užívá měsíc, což skutečně není dlouhá doba, tak by neměl být takový problém s tím přestat. Tuším, že problém může být spíše v tom, že mu zatím droga žádné velké problémy nepřináší a že nemá moc důvodů, proč s tím přestat, přestože před Vámi se snaží tvářit, jako že přestat chce, ale že to nejde... Potíž je také v tom, že pokud chce skutečně přestat, tak bude muset změnit svůj životní styl - není například dost dobře možné zvládnout nebrat drogy a zároveň se pohybovat v místech, kde se drogy berou a stýkat se s lidmi, kteří berou, je potřeba si najít nějaký jiný způsob zábavy a trávení volného času, vymyslet nějaké aktivity, které by ho mohly bavit. Myslím, že po měsíci užívání není určitě nutné, aby šel do nějaké pobytové léčby, ta je spíše určená pro lidi, kteří mají s drogami dlouhodobé/dlouholeté zkušenosti. Pokud by se mu nedařilo zvládat to sám, tak by asi nebylo od věci zajít se poradit někam ambulantně - do kontaktního centra pro uživatele drog nebo do nějaké poradny zaměřené na závislosti. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla předat kontakt na nějaké zařízení ve Vašem regionu, na které by se přítel (případně vy oba společně) mohl obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.