memento
Julka
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o názor. Doporučila jsem své 15 leté dceři, přečíst si knihy Memento a My děti ze stanice ZOO. Myslela jsem si, že to pro ní bude odstrašující případ, že nikdy drogy brát nebude. Nepomohlo to. Myslíte, že jsem udělala špatně? Děkuji. J.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi jste špatně neudělala. Ono je to hodně složité a odstrašující přiklady, přes vžitý dojem, nefungují. Znalost problému je v mnoha ohledech dobrá. Víte, udělala jste, co jste mohla a jak nejlépe jste uměla. Dcera se k užívání drog rozhodla sama a věděla do čeho jde. Nemá cenu bádat nad vinou a vážit dobré a špatné vlivy. Ono to stejně nezvážíte, protože to nejde. Snad vyjma situací, které jsou jednoznačné, jako je nabídka drogy a přímé pobídky k užití. Je spíše moudré hledat svůj vlastní vnitřní mír, protože ten má perspektivu.