POMOC!!!!TOXICKA PSYCHOVA
ivana
asi 2mesice neberu.pred par dny jsem si dala davku asi za 500 mozna i vic..den na to u me patrne propukla tox. psychoza.mela jsem strasne stihy,lide kolem me (moje rodina a blizci)my cetly myslenky,rikaly mi ,co mam delat,vsechno pod zamerem mi udajne pomoci.Trpela jsem halucinacemi,videla a slysela veci ,ktere se ve skutecnosti ASI nestaly.NEVIM.nedokazu oddelit realitu a sen.Nevim, co se stalo a co ne.Je to jiz 2 dny, co jsem si nedala,muj stav se trochu zlepsil, ale porad mam depresivni nalady a stihy.Bojim se ,ze se muj stav nezlepsi.PROSIM NALEHAVE O ODPOVED!!!predem moc dekuji.Ivana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá skutečně na toxickou psychózu. Bohužel se může rozvinout i po užití jediné dávky, zvláště pokud byla tak vysoká (předpokládám, že jde o pervitin), jak píšete, i po delší době abstinence. Dobrou známkou je, že ty stavy teď ustupují a cítíte se trochu líp. Pravděpodobně bude trvat dalších minimálně několik dní, než se to stabilizuje a vrátí do normálu. Je ovšem nezbytné, abyste se vyhnula pervitinu a všem dalším drogám (zejména kokainu, extázi, halucinogenům jako je extáze a houbičky, a také marihuaně), jejichž užití by velmi pravděpodobně vedlo ke zhoršení stavu, případně k nové atace toxické psychózy. Myslím, že pokud se Váš stav postupně spontánně zlepšil po dvou dnech abstinence, vypadá to, že to nakonec samo odezní a Vaše obavy, že se z toho už nedostanete, jsou zbytečné. Jisté riziko, že by Vás nějaké psychické potíže mohly provázet i poté, co byste dál abstinovala od drog, tu však je. Pokud byste cítila, že to i po dalším týdnu nebo 14 dnech není v pořádku, tak znovu napište. Pak by bylo asi na místě vyhledat odbornou pomoc. Také mě napadá, že pokud jste abstinovala sama, bez léčby, takže by Vám možná přišla vhod i nějaká ambulantní odborná podpora, která by Vám pomohla zvládat obtížné situace v abstinenci, pochybnosti a chutě na drogy a mohla by napomoci k tomu, aby se už podobný relaps neopakoval. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, za kým byste mohla zajít a probrat věci, které se svými blízkými asi řešit moc dobře nemůžete. Zatím držím palce hlavně a věřím, že se dáte dohromady.