salvia
Theo
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat, zda existuje závislost na šalvěji divotvorné (Salvia divinorum), či jestli při pravidelném užívání má nějaké negativní účinky. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, Nikde jsem nenalezl zmínku o tom, že by způsobovala závislost. Není popsána zvyšující se tolerance (zvyšování dávek) i když existují lidé, kteří užívají vysoké dávky (mohutnější účinek), ke své spokojenosti a docela často. Nicméně může, podobně jako ostatní halucinogeny, způsobovat rozvoj skrytých psychických poruch. To znamená, pokud máte v rodině nějakého schizofrenika či někoho s mentálními problémy - samozřejmě včetně Vás, nedoporučuje se salviu užívat. Ohledně bezpečného užití: nedoporučuje se pod vlivem šalvěje řídit, je lepší sedět v bezpečném prostředí- prevence úrazu. Pokud trpíte aktuálně psychickými problémy či stresem taky radši šalvěj neberte, celou věc by to jenom komplikovalo. Pokud užíváte (třeba i rekreačně) jiné drogy, rozhodně je nekombinujte se šalvějí, vlastně radši je nekombinujte vůbec - platí i pro alkohol či léky (zejména psychofarmaka), na což občas lidé zapomínají "protože je to normální a běžné". Pokud se rozhodnete s šalvějí experimentovat, buďte rozhodně opatrný. A.T. čerpáno z erowid.org