Odebrání dítěte závislé matce
ladeha
Dobrý den! Soudíme se s manželem o tříletého syna. Oba jsme dropgově závislí - několik let na pervitinu. Manžel u soudu uvedl že beru drogy a já musela jít do Ústavu soudního lékařství a toxikologie ke znalci, který mě odebral pramínek vlasů na analýzu. Samozřejmě že tedy bude prokázáno že beru drogy. Nevím co mám udělat, abych nepřišla o dítě. Jsem ochotná podstoupit cokoliv. Hlavně se bojím zda už není pozdě. Do soudu, kde už bude jistě posudek z toxikologie mě zbývají jen 3 dny. Poraďte mě prosím co mám dělat. Děkuji!

Odpověděl:
Dobrý den, za situace, kdy za 3 dny proběhne soud, již toho opravdu nejde mnoho stihnout. Co bych vám asi doporučila je, začít se seriózně a urychleně zabývat zařizováním vaší léčby. Optimální by bylo dohodnout si nástup v Terapeutické komunitě Karlov SANANIM, kde probíhá léčba závislých matek společně s jejich dětmi. Informace o ní dostanete buď v Denním stacionáři SANANIM na tel. 220 803 130 nebo v Kontaktním centru SANANIM, tel. 283 872 186. To, jak soud bude probíhat, si však netroufám odhadovat už proto, že nemám o situaci dostatek informací. Pokud váš manžel rovněž prokazatelně užívá pervitin, bude to nepochybně v rozhodování zohledněno. Záleží také na tom, zda je možnost svěřit dítě např. do péče prarodičů, ale je třeba počítat i s předběžným opatřením, kterým bude nařízena ústavní výchova vašeho syna. Dále existuje také eventualita, že syn zůstane ve vaší péči a bude vám nařízen dohled sociální pracovnice. Pokud do budoucna chcete, aby váš syn zůstal ve vaší péči, (což je naprosto pochopitelné), je vaše léčba závislosti to nejperspektivnější, co můžete pro syna i pro sebe udělat. Přeji hodně štěstí.