co dal?
petas
Dobry den, je to asi rok, co jsem zacala brat pervitin. Driv jsem ho brala casteji, pak jsem na nejaky ten mesic vzdy prestala a ted znovu. Kvuli tomu opakuji maturitu (zameskane hodiny, spatny prospech, bez zajmu), jdu ven na par hodin, ale pak se vzdycky nekdo objevi a prijdu rano. ziji jen sama s mamkou, ktera chodi do prace a nehlida me tak jak by ,,mohla" (ackoliv je to asi hloupost-mam se ovladat sama-nejsem dite-je mi 20). je moc veci, co delam spatne, ale pritom to vim a mrzi me to pak. chtela bych vedet, co ted. obcas si myslim, ze jsem uplne na dne a ze bych mela asi nekam zajit. ale na druhou stranu chci vazne prestat a zaradit se nejak normalne do zivota. je mozne to zvladnout jen sama bez nejake pomoci odbornika? moje ,,chci prestat" je snad dost silne, ale je to opravdu tak, nebo jen ,,kecy fetaka"? dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, děkuju Vám za dotaz. Určitě to chtělo kus odvahy, přiznat si problém a svěřit se s ním - byť jen takhle přes internet. Ještě jednou díky. Píšete, že užíváte pervitin. V minulosti jste brala častěji, pak jste měla nějaký ten měsíc pauzu a znovu se vrátila k užívání. Kvůli braní opakujete maturitu. Je Vám dvacet let. Žijete s mamkou, která Vám nechává volnost. Píšete, že byste chtěla s pervitinem přestat. V jednu chvíli si věříte, pak o sobě pochybujete. Ačkoli zvažujete, že byste s pervitinem přestala, když jdete na pár hodin ven, vždycky se nějakou "náhodou" někdo objeví a Vy se vrátíte domů až ráno. Máte pocit, že děláte spoustu věcí špatně a mrzí Vás to. Podobné pocity znáte i z minulosti, kdy jste měla deprese, nedokázala vyjít ven z bytu a uvažovala o sebevraždě. Tehdy jste si říkala, že byste měla zajít za odborníkem, ale neudělala jste to. Ptáte se, jestli je možné zvládnout abstinenci bez pomoci odborníka. Určitě ano, ale ne vždy! A není žádná ostuda si říct o pomoc. Samozřejmě může člověk zkoušet abstinovat sám, ale když se to nedaří, může se obrátit na nejbližší AT poradnu nebo Kontatní centrum. Je jen na Vás, jestli se rozhodnete vyhledat odbornou pomoc. Ale pokud bych Vám mohla radit, seberte odvahu a zkuste to! Kdybyste potřebovala kontakt, napište odkud jste a něco vymyslíme. S pozdravem, Gabriela Koryntová.