Co mám dělat
mama
Můj 22 letý syn bere pervitin. Začal s tím někdy před 2 roky, přicedla ho k tomu jeho dívka, nelíbilo se mu to, tak s tím přestal. Znovu přibral na váze, vrátil se k ke starým kamarádům. Od září 07 do zhruba duben 08 byl čistý. Asi tak od dubna v tom jede znovu, hubne, mění se povahově. Zatím stále chodí do práce, tyto legrácky provozuje hlavně o víkendu. Rozhovor s ním téměř není možný, je pod silným vlivem party. Navíc kamarádí s těmi, kteří vaří. Po víkendu mu oblečení silně páchne po dezinfekci. Jsem zoufalá. Jsme úplná fungující rodina. Vždy byl obklopen láskyplnou péčí, má milující sestru a dva synovce, kteří na něm visí. Mám velký strach, že nakonec skončí špatně a opravdu nevím co dělat.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, z toho, co píšete, mám silný pocit, že byste měla svou situaci začít co nejříve řešit. Což jste ostatně již asi začala, když jste se obrátila na naši poradnu. Nevidím ale jako možnou cestu řešení pouze jednoduchou radu přes internet, jelikož se domnívám, že by bylo zapotřebí, abyste navštívila osobně nějaké centrum zabývající se poradenstvím pro rodiče závislých. Píšete, že Váš syn užívá pervitin zatím jen víkendově a zvládá přitom chodit do práce. Takový stav většinou ale nemusí trvat příliš dlouho, a tak mi přijde dost pravděpodobné, že se situace může spíše ještě zhoršit, pokud se nezačne nějak systematicky řešit. To, že syn vyrůstal ve fungující rodině a má její podporu, mu jistě může ulehčit cestu směrem k abstinenci, ale asi bude zapotřebí ještě nějakých jiných opatření, aby se mohl správně rozhodnout. Neváhejte proto a obraťte se na nějaké specializované poradenské centrum. Pokud mi napíšete, odkud jste, můžu Vám ho vyhledat nebo zavolejte na tel.: 739 268 527, což je telefonická linka Poradny pro rodiče v Praze, kde Vám ho také můžu sdělit. S pozdravem Eva Formánková.