Marihuana a těhotenství
Dobrý den. Jsem v devátém měsíci těhotenství a chtěla bych se zeptat jaký vliv má marihuana na plod. Také jsem slyšela, že se dřív používala na porodní bolesti. Je to pravda? Fuguje to?Celé těhotenství jsem nekouřila cigarety jen jsem si dala občajs jointa. Může to mít nějaké následky? Předem mocc děkuji za odpověď a přeji krásný den. Katka

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Během těhotenství se doporučuje neužívat žádné drogy. Z toho důvodu zkuste ke i zvládání porodních bolestí využít jiné metody, o těch se dozvíte v porodnici, kde jste registrovaná nebo na kurzu pro nastávající maminky. Jinak co se týče vlivu kouření marihuany na plod, koukněte na tuhle stránku (v angličtině): http://www.acmed.org/english/faq/01-pregnancy.htm Shrnuto: podezření na snížení porodní váhy a podezření na vliv na kognitivní funkce u dítěte. Jinak to, že se o nějakých rizicích neví nebo jsou nepotvrzená, znamená jen to, že dosud nebyla výzkumem potvrzena. Věda kráčí mílovými kroky. Takže jestli si dáte jen občas jointa, nejste závislá, kouřit marihuanu nepotřebujete a pro jistotu zdravého vývoje dítěte byste se jí mohla na čas vzdát.