Protialkoholní léčba.
Jiri
Dobrý den. Zařizoval jsem pro otce protialkoholní léčbu. Byl ve vážném stádiu (15 let aktivní pití, 1 neúspěšná léčba v Dobřanech). Volba byla na Bohnice. Rozhodl se (po delším přesvědčování) dobrovolně, ale když jsem tam pak telefonoval, řekli mi, že je tam čekací doba tři týdny, ve kterých by otec musel telefonovat, že léčbu chce nastoupit. Za minulé 3 roky se nestalo to, že by vydržel 3 týdny být střízlivý. Pokud by se opil dopadlo by to tak, že by 2 týdny intenzivně pil a pak by na léčbu změnil názor. Těžko by se ho asi znovu podařilo přesvědčit aby se pro léčbu zase dobrovolně rozhodl. Je možné tu čekací dobu nějak obejít? Je v ČR nejaká další efektivní léčebna, ve které není tato čekací lhůta? Děkuji. Jiří

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Čekací lhůty jsou vždycky podle aktuálního stavu pořadníku, nedá se říct, že by stabilně byly v nějakém zařízení např. týden. 3 týdny není nijak hrozná čekací doba. Zkuste vyjednávat. Jestli je čekací doba překážkou nástupu, možná se vám pro otce podaří dohodnout např. nástup na příjmové oddělení a přeložení na odd. léčby závislostí až poté, co se uvolní místo. Nebo nástup do jiného zařízení a přeložení poté, co se uvolní místo. Takhle se to dá různě kombinovat. Zařadil bych do výběru kromě PL Bohnice ještě Psychiatrickou kliniku FN Plzeň (odd. léčby závislosti), pražský Apolinář a PL Červený Dvůr (u Českého Krumlova). Příslušné kontakty najdete např. na www.drogy-info.cz v sekci Mapa pomoci. Přeji vám, ať to vyjde.