žloutenka
bojim
Dobrý den, užívám pervitin asi rok, šňupáním. Často si půjčujeme rourku a stýkáme se s ostatními uživateli drog. Dnes mi zežloutly prsty, pak ruce i nohy, stolici mám světlou nepřirozeně. Mám strach, že jde o žloutenku. Jestli ano, o jaký typ jde a kde mohu jít na test, nejlépe anonymní.

Odpověděl:
Dobrý den, nechci vás děsit, ale příznaky, které popisujete, na žloutenku skutečně vypadají. Na vašem místě bych neprodleně vyrazila za lékařem (klidně obvodním). Jednak čím dříve je zahájena léčba, tím lépe, a navíc, pokud máte žloutenku, jste infekční, což znamená, že můžete nakazit druhé. To, o jaký typ žloutenky se jedná, takhle přes internet nelze určit, ale vzhledem k tomu, že neberete jehlou, bude se jednat nejspíš o typ A (ve středočeském regionu momentálně probíhá epidemie) nebo typ B. Anonymní testy by vám za poplatek udělali na Hygienické stanici, ale v tuto chvíli bych anonymitu s ohledem na vaše aktuální příznaky opravdu neřešila. (Pokud máte obavy zmínit lékaři užívání pervitinu - není to nezbytně nutné. Hepatitidou A se lze nakazit při běžném kontaktu, hepatitidou B např. při nechráněném pohlavním styku - to jen pro info). Pokud jste z Prahy, mohu vám doporučit MUDr. Vratislava Řeháka, který se na léčbu žloutenek specializuje a jeho pacienty jsou i naši klienti - uživatelé drog. Poradna pro choroby jater pro Prahu a okolí Vladimírova 10, 140 00, Praha 4 telefon: 234 091 142