Pervitin
LL
Dobrý den,chtěla bych se zeptat na pár věcí.Včera jsem se dozvěděla,že moje nejlepší kámoška bere Perník(+tráva,sem tam extáze).Naposledy jsme se viděli v červnu ve škole,ale to jenom hulila trávu.Vůbec nechápu,jak mohla spadnout do perníku,atd.Chtěla bych jí strašně moc pomoc,protože pro mě znamená hodně,ale na se k bývalým kámošům (i ke mně-nejlepší bývalé kámošce) chová jako k cizímu.Je jí 15 a váží asi 35 kg.Je to fakt nechutný a hodlám jí z toho dostat,pokud to bude v mých silách.Prosím o pomoc,jak se mám zachovat.Děkuju.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Především bych vám doporučil nedávat si takový cíl, že ji z toho dostanete. Jak byste to mimochodem chtěla udělat? Píšete, že se teď s vámi moc nebaví, fakt mě žádný rozumný způsob nenapadá. Teda něco přece jenom můžete. Můžete jí sdělit, co si o jejím braní pervitinu myslíte. Když s vámi bude ochotná komunikovat, můžete jí vybavit kontaktem do nějakého kontaktního centra pro případ, když by měla s braním nějaké potíže, aby je tam mohla probrat; kontakty najdete třeba tady: www.drogy-info.cz/index.php/map/ A především můžete jít příkladem - tj. nebrat tvrdé drogy a držet si od nich odstup. Až si vaše kamarádka ujasní vztah k drogám, třeba vás bude jako kamarádku ještě potřebovat. Když bude chtít nebrat drogy, zároveň se bude muset totiž vzdát i lidí, co je berou, jinak to nebude fungovat.