lečebne pobyt pro drogově závislé okolo chebu
ivka
synovec má dvě děti 25 LET MÁ V PICHY NA RUCE DO LÉČBNY HO VEZMOU JENOM Z JEHO SOUHLASEM NEBO TO JDE SOUDNĚ DĚKUJI

Odpověděl:
Dobrý den, nedobrovolná léčba závislosti je možná pouze v případě, že ji v rámci rozsudku za spáchaný trestný čin nařídí soud jako tzv. ochranné opatření. Což prakticky znamená, že by váš synovec musel spáchat v souvislosti s užíváním drog nějaký trestný čin (např. krádeže, loupež atd.) a soud by jako součást rozsudku nařídil vykonání ochranné léčby. Což soud může a nemusí - záleží na jeho úvaze a posouzení trestného činu a aktuální situace. Dále je možná nedobrovolná hospitalizace ve chvíli kdy dotyčný ohrožuje na zdraví či životě sebe nebo své okolí. V tomto případě se však nejedná o léčbu nýbrž o krátkodobou hospitalizaci, dokud se stav neupraví, což bývá řádově max. pár dnů. Navíc nedobrovolná léčba závislosti zpravidla nevede ke kýženému výsledku a závislí se k užívání vrací. Nicméně chápu, že je pro rodinu náročná situace, zvláště pokud se dotýká i dětí. Pokud váš synovec o léčbu nejeví zájem, doporučila bych obrátit se o odbornou radu a podporu jeho nejbližším. Posílám vám adresu Kontaktního centra v Chebu, kde si můžete domluvit konzultaci. Kontaktní a krizové centrum, o.s. KOTEC Kostelní náměstí 15, Cheb, 352 02 telefon: 354 426 129; 608 656 542 Petr Furiak http://www.kotec.cz Přeji hodně štěstí.