Otazka
miro extaza
Dobrý deň. Chcel som sa Vás opýtať, viacmenej mám na Vás viacej dotazov. Zaujíma ma Váš názor na moj problém.Vždy, keď sa išlo na nejakú dobrú akciu, tak som na ňu šiel s extázou. Možem povedať, že to bolo nepravidelne. Niekedy aj 5-6 krát do mesiaca,ale zas niekedy to bolo aj raz za 2-3 mesiace. To by až taký problém nebol, ale v poslednej dobe som začal s pervitínom a z víkendov už boli aj pracovné dni, skrátka som do dotoho vletel ani sám neviem ako. moje správanie sa až natoľko zmenilo, že som prišiel o zamestnanie a až vtedy som sa vzpamatal. Teraz je to už šiesty týždeň čo som čistý a mozem s kludným svedomím prehlásiť, že mi to nechýba a som rád že som z toho vonku. Prekonal som najhoršiu krízu a aspoň ja si to myslím som fit. Mám ale kamaráta doktora, ktorý ma neustále presviedča o tom, že by som mal absolvovať nejaké liečenie. Ja si zas naopak myslím, že to nieje za potreby a keď som už vydržal takú dobu nieje pre mňa problém s tým skončiť. A na druhej strane by som sa aj bál ísť na liečenie. Podľa mňa je na človeku či to skrátka chce alebo nie. Ja som si svoje vyskúšal a som rád že sa aj tak stalo, veď nakoniec aj zlá skúsenosť je skúsenosť. Čo si o tom myslíte vy? To čo som napísal je holá pravda, pýtam sa to ja sám pre seba. ďakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, máte pravdu v tom, že záleží na vás. Ale na druhé straně ... Vzhledem k tomu co píšete-je dobře, že se vám rozsvítilo. Jde o to aby to vydrželo. Tak bych vám doporučil následující-myslím, že na léčení nemusíte, ale asi bych se na vašem místě pokusil najít si nějakého ambulantního psychoterapeuta, který se zabývá AT problematikou a k němu bych chodil na doléčování. Na to, aby byla nezbytná léčba je to myslím už dost dlouho.
P.s. Doporučil bych vám plnou abstinenci-tj. včetně alkoholu a marihuany, o ostatních látkách podobného typu ani nemluvím.