nevim kudy
mysicka
chtela bych poprosit mam pritele a je zavisli na perniku kterej si picha..chce prestat aspon mi to rika protoze ten zivot je na psichiatra..jeste chci upozornit ze ja nic neberu a nikdy nebrala jen kourim takze zavislost mam taky ale kdyz vidim pritele tak se mi hnusi i ta moje...pritel si to picha tak jednou mesicne a vydrzel to i dyl ale jen kdyz se mu darilo takze kdyz se mu nedari musi si prej srovnat hlavu...ale ja ho v tom nechci nechat chci mu pomoct protoze vim ze dokaze zit usporadany zivot..znam ho 8let..jsme v Českych Budejovicich a proto chci poprosit o nejaky kontakt tady kde pomahaji takovym lidem..bavili jsme se o červenym Dvore a kdyz neni pod pikem tak by tam i sel ale to je zdlouhavy nez se tam dostane protoze potrebuje doporuceni od psychologa a objednani trva i 2 mesice..prosim o pomoc ja uz to s nim nezvladam a nemuzu ho odkopnout to bych si vycitala celej zivot..dekuji a omlouvam se za moje nespisovne vyjadreni

Odpověděl:
Dobrý den, jestli má váš přítel skutečně zájem se svým užíváním pervitinu něco dělat, doporučovala bych, ať se obrátí na kolegy v Kontaktním centru České Budějovice. Existují možnosti léčby jednak v psychiatrických léčebnách jako je např. zmiňovaný Červený Dvůr, dále také v terapeutických komunitách a nebo i ambulantní léčba, která by mohla být pro přítele vhodná, pokud tedy užívá pouze příležitostně. Kolegové v Kontaktním centru budou mít situaci ve vašem regionu určitě dobře zmapovanou a přítel bude mít možnost zvolit optimální typ léčebného zařízení a také mu mohou pomoci léčbu zprostředkovat. Pokud by se ukázalo, že to přítel s tou léčbou nemyslel až tak vážně a nějak s tím otálel, můžete Kontaktní centrum navštívit vy sama a poradit se, jak dál, jak se k příteli chovat a jak ho eventuelně k léčbě motivovat. Získáte i potřebnou oporu, kterou za takové situace budete určitě potřebovat. Přeji hodně štěstí. České Budějovice, Kontaktní a doléčovací centrum pro drogovou závislost F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 169 MUDr. Kvetoslava Kotrbová http://www.hajecek.wz.cz