dcera a pervitin
Aja
Dobrý den,mám 24.letou dceru a již asi 6 let bere pervitin,v Listopadu 2007 porodila miminko,ačkoli mě tvrdí že je čistá nevěřim ji její chování tomu neodpovídá.Stále ji kontaktují ti samí známí,má divné nálady,je podrážděná,atd.Největší problém na tom všem je že se bojím o tu malinkou,nevím kdy ji co napadne a nemám chvilku klidu ani v práci.Moc mi záleží na tom aby se dcera dala dopořádku a aby malá měla normální matku,ale dcera léčbu odmítá s tím že je v pohodě.Prosím o radu co dělat.Děkuji mnohokrát.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, vaše dcera bere už dost dlouho na to, abyste mohla s přiměřenou jistotou odhadnout, jak na tom alktuálně je. Jestli se chová podobně jako předtím a je v kontaktu se stejnými lidmi, vaše obavy jsou na místě. Zkuste si o tom s dcerou promluvit. V případě, že stále užívá drogy, existují možnosti léčby i doléčování matky společně s dítětem. Vaše situace je jistě dost složitá, ale když jde i o dítě, nejhorší varianta je nedělat nic. Možná se vám podaří přesvědčit vaši dceru ke společné konzultaci v kontaktním centru, jestli máte v dosahu Prahu, doporučil bych Denní stacionář SANANIM (dr. Preslová),tel.: 220 803 130, kde se specielně věnují závislým matkám, tam také můžou vaší dceři pomoci vyřídit vše potřebné pro případnou léčbu v terapeutické komunitě. Pokud budete chtít, klidně znovu napiště. Když napíšete přibližně odkud jste, najdeme vám další kontakty, které by se třeba mohly hodit.