informace o drogach pro mladistvé
aja
Dobrý den.jsem pracovnice Nízkoprahového centra a mým úkkolem je mimo jiné nějakým způsobem informovat klienty o drogách-jejich nebezpečnosti ap.Problémem je,že normální letáky na nástěnce nečtou a já nevím jakým způsobem je více oslovit.Nemáte nějakou zkušenost-radu?Děkuji andrea

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Zkuste se podívat na materiály na stránkách www.odrogach.cz případně na www.prevcentrum.cz. Když nenajdete, co hledáte, napiště znovu, zkusíme odpovědět na konkrétní dotazy. Předpokládám, že nízkoprahové centrum je nízkoprahový klub pro mládež a ne kontaktní centrum pro uživatele drog, takže se jedná víceméně o primární prevenci. Dále by vás mohla zajímat tato rubrika na stránkách Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti: www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/primarni_prevence/ Moje zkušenost je, že při dodržení odborné stránky věci (tzn., že jsou např. vyloučeny hlouposti typu sportem proti drogám a Řekni ne drogám..., zastrašování, nadměrné moralizování, atd.)je pak zásadní osobní vklad toho, kdo primární prevenci vykonává a podmínky, které k tomu má, což jsou věci nad rámec téhle poradny. Správné místo, kde to řešit, by mohla být vnější supervize, porada týmu, atd. Mějte se.