Prosím o radu,můj přítel kouří asi 15 let marihuanu a mně to moc trápí.Neexistuje nějaký lék nebo něco podobného aby na to neměl chut jak je to třeba u alkoholu(antabus)nebo u cigaret.Moc moc děkuji za odpověd.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, takový lék bohužel neexistuje. Existují léky, co pomáhají tlumit chutě na drogy, není to však jejich základní indikace. Tzn., že to mohou být např. léky zaměřené na léčení depresivní poruchy. Z toho vyplývá, že Váš přítel by v případě, že by měl zájem svůj problém řešit, musel nejdřívě navštívit psychiatra. Jsou ale i jiné možnosti, jak se problémů s marihuanou zbavit (mám na mysli například nějakou formy ambulantní léčby), záleží však na Vašem příteli, zda by měl zájem a případně jakou formu pomoci by uvítal. Jak ale sama píšete, ten, koho to trápí, jste v současné chvíli Vy, tudíž jste také vyhledala pomoc naší poradny, a proto bych i Vám ráda nějakou pomoc doporučila. Nevím však, odkud jste. Kdybyste měla zájem o kontakt na nějaké zařízení, ať už pro Vás či Vašeho přítele, dejte vědět zpět. S pozdravem Eva Formánková.