dcera
žirafa
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o radu. Bydlím s rodiči, kteří jsou silní kuřáci a popíjejí alkohol. Když jsem byla malá, nebylo to v takovém měřítku jako nyní - nyní, když jsou oba v důchodu. Co se týče citgaret, mám k nim nesnesitelný odpor a ani v pubertě jsem cigaretu do úst nedala. Co se týče alkoholu, tam mám problém. Nikdy jsem si to nepřipouštěla, že také začínám pomalinku popíjet. Teď si to uvědomuji, že už také piji. A co víc, když jsem si řekla, že přestanu, tak to nějak nejde. Respektive, jsem-li sama, tak to celkem jde, ulítnu tak na dvou skleničkách vína, které si pak vyčítám. Jenže když jsem s rodiči, což je při našem splečném bydlení a žití pořád (vyjma letních měsíců, kdy jsou na chalupě), nepít nevydržím. Když vidím "namazanou" matku, která je zlatý člověk, ale když se napije, tak je hrubá, sprostá, vyčítající mi vše, po alkoholu sahám, abych méně "trpěla" díky úplné střízlivosti. Žirafa

Odpověděl: Martin Hulík
Podle toho, co píšete, jste už dospělá a možná by přeci jen stálo za to řešit otázku vlastního bydlení. S rodiči to někdy bývá komplikované, zvlášť když s nimi třeba bydlíte několik desítek let. Pokud jde o alkohol, první by bylo třeba posoudit jak na tom vlastně objektivně jste. To můžete i sama na internetu na těchto stránkách: http://alkotest.drogy.net/ V případě, že vám test vyjde hůř, než byste si přála, můžete se pak obrátit pro radu na některou AT poradnu či psychiatrickou ambulanci. Jejich seznam najdete na stránce www.drogy-info.cz v sekci Mapa pomoci. Tak hodně zdaru.