tráva a paragraf
buk
Dobrý den, prosím Vás buďte té ochoty a poraďte mi s jednou teoretickou nejasností, jíž trpím v oblasti problematiky konopné legislativy. Jak je to se zákonem o pěstování marihuany,ergo in concreto: kolik kytek mohu mít na zahradě, abych neporušil zákon? Uctivě děkuji za odpověď. S přáním slunného dne Buk.

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám přeposílám. "Pokud se týče pěstování konopí, aktuální právní úprava je následující. V současné době je zákonem č. 167/1998 Sb., o návykových látkách zakázáno "pěstovat druhy a odrůdy rostliny konopí (rod Cannabis), které mohou obsahovat více než 0,3 % látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů". Pěstování výše specifikovaného konopí je v současné době stíháno jako trestný čin dle ustanovení § 187 trestního zákona, kde hrozí základní trestní sazba v rozmezí 1 až 5 let trestu odnětí svobody (event. vyšší v případě většího rozsahu apod.). Soud může uložit i jiný druh trestu než nepodmíněný trest odnětí svobody, zejména je to pravděpodobné u dosud netrestaných pachatelů (např. podmíněně odložený trest odnětí svobody). Předpokládám, že jste svým dotazem směřoval do diskutované nové právní úpravy pěstování konopí. Nejedná se o samostatný zákon týkající se konopí, nýbrž o nový trestní zákoník, který je aktuálně projednáván v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Dle nového trestního zákoníku by nemělo pěstování konopí pro vlastní potřebu v malém množství již spadat pod režim trestního práva. Nový trestní zákoník však dosud nebyl přijat. Text návrhu včetně postupu schvalování zákoníku můžete sledovat zde: http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=5&T=410 S pozdravem Mgr. Hana Gajdošíková, vedoucí projektu Právní poradny A.N.O."