bojim
dajk
Dobrý den,před týdnem jsem porodila dcerku,doktorka chce udělat další test na žloutenku c,před necelím rokem mi vyšel= Anamnest.kontakt s HCV,AntiVHCpozitivita,NegativitaPCR,RNA,HCV.Předce to neznamená,že jsem pozitivní?Prosím o brzkou odpověd,děkuji.Pokud by to vyšlo pozitivní,jak by se dcera léčila,je náká možnost?

Odpověděl: Jakub Minařík
Ten nález, který popisujete ukazuje na prodělanou VHC, ten text znamená to, že máte protilátky, ale nenašli se žádné součásti viru, tedy infekce je proběhlá, není aktivní. Přenos na dceru je velmi nepravděpodobný. To spíše já vyhraju 1. ve Sportce. Vzhledem k tomu, že nesázím, ... :-) Tak se zbytečně nestresujte. Sledování pacientů po prodělané VHC je celkem obvyklé, stejně tak jako sledování rizikových skupin. Sám mám v péči spoustu lidí, u kterých je pravděpodobnost nákazy mizivá, ale stejně chodí pravidelně na testy. Je to prostě o jistotě a vyloučení i relativně minimální pravděpodobnosti. Já se taky pravidelně testuju na VH i HIV, i když jediné riziko, kterému jsem vystaven je, že si s pacienty povídám. A HIV ani VHC se takhle fakt nepřenáší. p.s. Jen poznámku - protilátky proti VHC vás před novou nákazou VHC nechrání, na rozdíl od žloutenek A a B. Takže se riziku nadále vyhýbejte.