alkoholismus
pedro
Dobrý den, moje Matka má velice vážný problém s alokoholem, který trvá už několik let, ale v poslední době se to stále zhoršuje. Už byla několikrát v lečebně, ale stále se k tomu vrací. Chodila i k psychyatrovi, ale mám pocit že nic nezabírá.Její satav je neunosný jak pro ni, tak i pro celou rodinu.Otec se s ní už rozvedl, ale ničemu to nepomohlo ba naopak si myslím, že to celou situaci jen zhoršilo.Jsme z toho docela zoufalý a už nevíme co dělat. Děkuji za jakouoliv odpověď

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Bylo by asi vhodné zkusit přesvědčit vaší matku k docházce do AT poradny, případně k Anonymním alkoholikům (ty bych určitě nepodceňoval, jestli ve vašem okolí fungují, stojí to za pokus). Samozřejmě se může ukázat, že bude nutná další ústavní léčba. Mezi psychiatrickými ambulancemi může být rozdíl, samozřejmostí by měl být dostatečný čas k probrání potíží vaší matky a možnost pravidelného a intenzivního kontaktu. AT poradna by také měla spolupracovat s rodinou - když budete chtít, můžete pak po dohodě matku do poradny doprovodit. Nepíšete odkud jste, pro kontakty se podívejte na www.drogy-info.cz v sekci Mapa pomoci. Asi už dávno víte, že když se nebude snažit především vaše matka sama, její blízcí toho moc nezmůžou. Proto bych vás rád povzbudil k tomu především myslet na sebe a vaše duševní zdraví, věnovat se svým přátelům a zájmům a nepřehánět to s alkoholem.