liesík
Dobrý den,chci se zeptat na injekční užívání(resp.užití) kokainu. Má nějaká rizika toto podání?Nemyslím riziko jako třeba otok nebo infekce.. Slyšela jsem že nemusí účinkovat kokain nitrožilně. Je to pravda? Drogy neberu, tohle by mělo být jen takové "jednou" :-)

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji hezké odpoledne, Kokain se užívá téměř výhradně šňupnutím. Je to dáno jeho účinkem, který trvá půl až jednu hodinu. Aplikovat si nitrožilně kokain každou hodinu, vypadaly by vaše žíly jako cedník a po týdnu takového užívání byste už asi stěží hledala na svém těle vhodné místo ke vpichu. Buď byste přešla na šňupání, nebo na pervitin. Celkem dost mě však znepokojuje to, že zkoušíte experimentovat s drogou, přičemž žádné drogy neberete. (ten smajlík na konci dotazu se sem opravdu nehodí, není to vážně nic veselého). Navíc jehlou. Ptáte se, jestli to má nějaká rizika. Upozorňuji Vás že ano a velká. Jehla je nejhorší ze všech možných variant. Jednak nikdy nemáte jistotu, co Vám bylo jako kokain podáno (předpokládám, že na chemický rozbor drogy nemáte patřičné vybavení), druhak nikdy nevíte s čím může být droga naředěna a jaká je její kvalita. Takže jestli si chcete poslat do žíly třeba prášek na praní (téměř jistá otrava), měla byste se nejdřív pořádně rozmyslet jestli Vám to opravdu stojí za to, a jestli ano, radši šňupněte. O infekcích se zmiňovat nebudu, když nechcete. Jinak Vám ještě řeknu, že lidí kteří se rozhodli, že si dají "jen jednou" jsem potkal ve své profesi (terénní pracovník) opravdu hodně (stovky), málokdo z nich si to ustál. Ohledně RS, odpovím přirovnáním: "Nedrážděte hada bosou nohou." U drog počítejte vždy s tou horší variantou. Takže..."hodně blbý." Vždyť se při takových problémech nedoporučuje ani kouřit cigarety. Aleš Termer