vyšetření moči
xman
Dobrý den, zajímalo by mě co všechno se dá zjisti konfirmačním vyšetřením moči GC/MS, na cannabinoidy. Dá se zjistit např. jak dlouho užívám marihuanu, jak hodně, kdy naposledy? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji pěkné odpoledne, Konfirmační (potvrzovací)testy z moči Vám pouze zjistí přítomnost metabolitů (látky které zůstanou po THC po jeho průchodu organismem). Nezjistí však kolik a jak často užíváte. Detekovatelnost neboli rozpoznání metabolitů THC je víceméně možná v rámci několika dnů po poslední aplikaci. To v případě, že jste pouze občasný uživatel. Pokud užíváte marihuanu nebo hašiš často a pravidelně (několikrát za týden, obden, denně)je přítomnost metabolitů THC detekovatelná i za dva týdny až měsíc od poslední aplikace. Může za to vlastnost THC rozpouštět se a ukládat se v tukové tkáni, odkud se pomalu po částech uvolňuje do organismu. Nic víc se z tohoto typu testu zjistit nedá. Více se dá zjistit jen z krve. Doporučuji Vám, pročíst si část drogové poradny věnované cannabinoidům v sekci "halucinogeny". S pozdravem Aleš Termer