Pořád do kola
Elizabeth
Dobrý den, mám velice naléhavý dotaz. Přítel byl a asi je závislí. Před rokem byl v léčebně, všechno vypadalo nadějně.... Začal pracovat(pracuje do dneška), začli jsme spolu bydlet... Najednou jsem doma začala objevovat jehly, pořád jsem kvůli tomu vyváděla... Nakonec je to měsíc se mi přiznal, že se mu opět subotex vymknul z ruky, ten den se mi všechno zhroutilo... Řekl mi, že to bezemě nezvládne, po společné domluvě jsem mu zaplatila poslední krabičku, řekl mi jak mu to mám dávkovat... Na začátku tohoto měsíce měl přestat a vyabstinovat, bohužel ani né po týdnu jsem zase našla jehly... Tvdí mí, že mě nechce stratit, na léčbu taky nechce, říká že se to srovná, časem... Opravdu nevím jak dál, zdá se mi že je to všechno pořád jen dokolečka a už opravdu nevím co by mu mohlo pomoc nebo jak bych mu mohla pomoc.... Doufám, že mi poradíte, opravdu ho nechci ztratit, ale nechci žít s feťákem na to opravdu nemám....

Odpověděl: Martin Hulík
Problém je, že už s tím "feťákem" žijete. Nechcete s ním žít a nechcete ho ztratit. Mám dojem, že se hlavně nechcete nebo nemůžete rozhodnout. Váš partner zase nechce se závislostí nic dělat (nevěříte doufám tomu, že problém s drogami se srovná sám od sebe?) a nechce ztratit vás. Možná se mýlím, ale jestli aspoň jeden z vás nezačne jednat, rozhodně se situace nezlepší. A nechávat to na něm, no, taky byste se nemusela dočkat. Doporučil bych domluvit si nezávaznou konzultaci v nejbližším kontaktním centru. A to především pro vás. Váš přítel se teď léčit nechce, vy jste aspoň napsala sem do poradny, takže máte teď asi víc odhodlání situaci řešit. Přimlouval bych se, abyste přitom myslela především sama na sebe a vaše duševní zdraví. Mimochodem, když závislý uživatel drog říká své partnerce "bez tebe to nezvládnu", dá se to nazvat jinak než citové vydírání?