prášky na spaní
daniela
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co může způsobit kombinace prášků na spaní a alkoholu. Může si na tom vytvořit člověk závislost? A jaké negativní dopady na náš organismus to může mít? Znám jednu osobu, která bere prášky na spaní a poté pije alkohol. Během chvíle je úplně mimo a druhý den si nic nepamatuje. Myslím, že se již vytvořila jakási závoslost, protože, když takto kombinuje prášky a alkohol, zpravidla si pak nejde lehnout, ale snaží se vykonávat běžné činnosti. Proto se také obracím na drogovou poradnu. Děkuji.

Odpověděl: Martin Hulík
Závislost zcela určitě. Přečtěte si texty o alkoholu a psychofarmakách na těchto stránkách. Nevím, o jaké léky se jedná, ale často je při takové kombinaci větší riziko smrtelného předávkování, než při užití obou látek jednotlivě, to platí i pro další zdravotní rizika, např. poškození jater. Závislost vzniká na kombinaci, ale i na každou z látek jednotlivě. Taky se může během doby, kdy je ten člověk mimo (má "okno") stát spousta nemilých věcí - úraz, trestný čin ať už v roli oběti nebo pachatele, nebo cokoliv jiného, co si umíte představit, když nad sebou člověk nemá kontrolu. Nevím, zda ta osoba má předepsané léky na spaní z dobrého důvodu, ale kombinace s alkoholem je zneužívání, to znamená, že tímhle stylem riskuje, že problémy se spánkem se prohloubí. Navíc na ně asi v budoucnu nebude moct užívat typ léku, který zneužívá.