Prosím poraďte
mufle
Přítel by měl ,,užívat" NEUROL.Ale místo užívání se jím krmí.Lékařka mu předepsala tabletu denně,ale on si dá 3 - 5 tablet.Je to na něm dost poznat...Chováním mi připomíná malé děcko závislé na matce a nebo paranoidního ,,ujeťouše".Nevím co mám dělat a on si nechce nechat nic vysvětlit,a odmítá jít i klékařce.

Odpověděl: Martin Hulík
Neurol je vysoce návykový. Když je to takhle, možná by se ta lékařka mohla dozvědět, že má váš přítel s užíváním potíže a domluvit mu. Předpokládám, že je to psychiatrička, mohla by navrhnout lepší způsob, jak zajistit správné dávkování a nebo ještě lépe nahradit Neurol něčím bezpečnějším, pokud to jde. Zkuste o tom s přítelem promluvit. Ty léky bere asi z nějakého důvodu, jiného než dostat se velmi rychle do závislosti (a to mu reálně hrozí). Závislost na benzodiazepinech není totiž žádná legrace. Možná bych mohl dodat otázku, zda "malé děcko závislé na matce" a "paranoidní ujeťouš" odpovídá vaší představě ideálního partnera, ale to už by bylo nad rámec vašeho dotazu. Mějte se.