re: Eva Formánková (smažka - nekuřák)
happiness
Musím přiznat, že jste mě zaskočila, žádnou pochvalu proboha nečekám. Nestačím se divit, jakými cestami se Vaše myšlenky ubírají, skoro se nabízí otázka, kdo z nás dvou vlastně bere, protože - neurazte se - připomíná mi to moje paranoidní kamarády, kteří i za nevinným pozdravem či zdvořilostní otázkou hledají skrytý význam a dumají, jak to tázající vlastně myslel. Opakuji tedy: ptám se jen a jen na četnost (resp. Váš odhad výskytu) těchto dvou charakteristik: užívání P+nekuřáctví, protože předpokládám, že se pracovníci Vaší organizace setkali s poněkud větším počtem smažek než já. Za tím je pouze moje zvědavost, různé statistiky a přehledy mě zajímají od malička. Pokud i přesto nechcete z nějakého důvodu odpovídat - ok, respektuji, nezlobím se.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, s návykovými látkami problém opravdu nemám, o to nemusíte mít strach. Jen jsem se tázala na motivace Vašeho dotazu. Takové statistiky si bohužel nevedeme, nebo tedy o nich alespoň nevím, většina výzkumů je dělána s určitým záměrem a nenapadá mě, k čemu by konkrétně nám taková statistika mohla být užitečná. Ptáte se ale i na zkušenost s uživateli drog, se kterými jsme se setkali a tam Vám mohu potvrdit Vaši hypotézu o tom, že převážná většina uživatelů návykových látek zároveň s touto závislotí trpí i závislostí na nikotinu. Já osobně bych asi dokázala jen stěží přijít na nějakého uživatele pervitinu, který by zároveň nekouřil. Což ovšem zahrnuje jen ty uživatele, se kterými jsme se setkali v našich zařízeních. Pokud Vám i tato informace bude k užitku, jsem ráda. Kdybyste potřeboval ještě nějakou další, neváhejte se obrátit. S pozdravem Eva Formánková.