milenka
Prosím Vás o radu,jsme s přítelem asi rok a funguje to celkem v klidu až na to jeho hulení......Marihuanu kouří asi 10let a nehodlá s tím skončit,protože říká,že to k němu patří a že už si bez toho neumí představit život.Bude mu 30 a moc moc moc chce vlastní dítě.Nevím jestli s takovým člověkem do toho jít.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli s přítelem být nebo s ním mít dítě, to je bohužel nakonec vždy jen na Vás. Já Vám můžu jen nabídnout varianty, co se asi tak může stát...Můžete spolu zůstat a mít dítě i s přítelovou závislostí. On může brzy (třeba už ve Vašem těhotenství nebo po narození dítěte) zjistit, že mít rodinu je pro něj zajímavější než marihuana a prostě s tím jednoho dne skončí a bude pro Vás dobrým partnerem a pro dítě dobrým otcem. Nebo může kouřit dál a pak budete mít na starosti dítě a ještě se budete trápit jeho závislostí. Každodenní kuřáci marihuany nebývají zrovna oporou pro své partnerky, takže většina starostí by pravděpodobně byla na Vás a je otázka, jak dlouho by Vás to bavilo. Také se může stát, že se pro dítě rozhodnete, ale po čase zjistíte, že nemůžete otěhotnět. Dlouhodobé kouření marihuany totiž často snižuje kvalitu spermií a způsobuje impotenci. A nebo se rozhodnete, že tohle všechno nechcete riskovat a s přítelem se rozejdete. Také se můžete rozhodnout, že s ním otěhotníte až poté, co se své závislosti zbaví. To je asi ideální varianta, jenže se Vám může stát, že budete čekat donekonečna. Teď musíte sama posoudit, která z možností je asi nejvíce pravděpodobná a podle toho se - samouřejmě spolu s ním, jde o vás oba - rozhodnout. Jestli on trvá na tom, že marihuana je jeho součástí, pak je na Vás, abyste se rozhodla, jestli ho i s ní chcete. Stejně jako byste se třeba rozhodovala, jestli je pro Vás přijatelné chodit se ženatým mužem (mimochodem, tohle přirovnání u závislých celkem sedí).