Adiktivni typ
samosis
Dobry den, mam dotaz: jsem vysoce adiktivni typ (konfirmovano pred cca 3 roky zneuzivanim zolpidemi), posledni rok az dva jsem se "naucila" substituovat zolpidemi alprazolamem, ktery mi svedci, uzivani je ale spise narazove, nicmene jedu bez prestavku napr. nekolik tydnu s rychlym zvysovanim davek, jednorazove treba i 3mg. Jsem silne nervove labilni a depresivni typ a ucinky vyvolane alprazolamem jsou super. Nicmene me desi ty rychlost zvysovani jednorazovych davek k dosazeni pozadovaneho ucinku. Mela bych tedy nasledujici dotaz: 1) Jaka je nejvyssi mozna "bezpecna" jednorazova davka? Jakym zpusobem se muze rozvijet tahle "zaliba"? 2) mam chut vyzkouset nejaky amfetamin coby anorektikum vedouci ke snizeni telesne hmotnosti. Vim, ze je to dost hardcore, ale ze sveho stavu jsem dost zoufala a klidne kvuli zhubnuti upisu dusi dablu, ale zaroven mam silne obavy z eventualni zavislosti. 3) Pokud bych se k amfetaminum nedostala, rada bych vyzkousela Adipex. Je mozne ho kombinovat s alprazolamem? (tento uzivam predevsim vecer pred spanim, ci v emocne vypjatych situacich). 4) Jaky vliv muzte mit vyse zminene (rekneme kratkodobe) uzivani psychofarmak ci amfetaminu na me mentalni zdravi? Potrebuji znat rizika vyse uvedeneho, nebot vim, ze tenduji k balancovani na okraji propasti a nechci do ni spadnout... Velice dekuji a zdravim!

Odpověděl: Jakub Minařík
Chystáte se začít brát. Je celkem jedno, že se jedná o léky, ale v zásadě se chováte jako naši klienti, kteří užívají pervitin, heroin v kombinaci s benzoidiazepiny. Vaše chvání a způsob užívání alprazolamu má celkem jednoznačně charakter rozvíjející se závislosti, pokud začnete kombinovat, tak závislosti na více látkách. Takže - to co děláte směřuje k odvykací léčbě. Takže, pokud mohu mít doporučení, pokuste se na to jít jinak, neboť tohle je cesta do pekel. Budete se cítit čím dál hůře, protože brzy se dostanete do stavu, kdy se po tom, co berete, budete cítit tak, jak se teď cítíte bez léků. To, co je teď nahoru už nebude. Nikdy. Amfetaminum bych se, podle toho co píšete, vyhnul obloukem. Opatříte si nejspíše panickou poruchu. Totéž platí pro adipex. Nu, klidně ještě napište. :-)