strach
E.
Dobrý den, kdysi jsem byla závislá na perníku ( i.v.) necelý rok, nyní jsem čistá dva roky, ale objevil se u mě strach ze tmy, nesnesu být sama v uzavřené místnosti ve tmě, když tato situace nastane, musím mít všude rozsvíceno a musím mít zapnutou televizi nebo rádio, aby v místnosti nebylo ticho, pak je to jakžtakž ok, jenže problém je v tom, že dělám noční směny, kde pochopitelně nemůžu mít pořádně rozsvíceno světlo ani zapnutou tv, pak mám opravdu strach a paniku z té tmy, jedna známá ( je lékařka ) mi poradila, ať užívám Frontin 0.25 mg 3x denně, pomůže mi to? pochopitelně jsem ji neřekla, že ten strach mám z perníku...mohli byste mi nějak poradit co mám dělat, abych se toho strachu zbavila? A domnívám se správně, že je způsoben užíváním pervitinu? Děkuji za odpověď E.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud od pervitinu (a jiných psychotropních látek) 2 roky abstinujete a nyní se u vás začaly objevovat popisované psychické problémy, nejspíše bych jejich příčinu v pervitinu neviděla. Ale hlavně to není až tak podstatné. Důležité je tyto potíže nějak ošetřit a zvládnout, abyste mohla normálně fungovat. Frontin, který vám známá lékařka předepsala, by mohl pomoci. Je to lék ze skupiny benzodiazepinů a používá se i při stavech úzkosti a paniky. Jen by se neměl užívat dlouhodobě a ve větších dávkách neboť může vyvolat závislost a má i jiné nežádoucí účinky, takže bych to vnímala spíše jako krátkodobé řešení. Pokud by se vám obtíže vracely, obrátila bych se na psychiatra, který může zvolit případně jinou medikaci v kombinaci s psychoterapií. Přeji ať je brzy lépe.