Feťácký život
Naty
Dobrý den, před třemi lety jsem užívala nitrožilně pervitin přibližně rok a taky jsem vyzkoušela včechny možné druhy drog, poté jsem sama přestala a celé ty tři roky jsem čistá. Můj problém je v tom, že nedokážu přestat myslet na tu dobu, kdy jsem brala, pořád to vidím ( a tak to i bylo ) jako perfektní dobu, kdy jsem si jen užívala život, neměla žádné starosti, našla si spoutu známých a zažila hromadu věcí a taky poznala kluka ( brali jsme spolu) , na kterého taky nějak nemůžu přestat myslet...když jsem přestala brát perník, bylo to proto,že jsem si začala uvědomovat, že nechci špatně skončit, že chci i nějakou lepší budoucnost, než jen s jehlou v ruce a taky v té době jsem se zamilovala do člověka, který drogy přímo nesnáší a taky neví, že jsem je brala...jsme stále spolu, plánujeme společnou budoucnost...ale nevím jak mám konečně přestat " žít " svým bývalým životem a jak přestat myslet na toho kluka se kterým jsem brala??? Nechci už na to myslet, jenže každý den, pořád dokola a dokola na to vzpomínám a pak vidím svůj nynější život jako velkou šeď, i když mi vlastně nic neschází...jsem z toho opravdu nešťastná, můžete mi nějak poradit??? Děkuji a přeji hezký den Natálie

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je vidět, že život na drogách má pro Vás opravdu velkou přitažlivost, když i po třech letech na něj myslíte každý den. Co by se stalo, kdybyste se s nynějším přítelem rozešli? Vrátila byste se k pervitinu? To je docela křehká rovnováha...Myslím, že kdyby jste příteli řekla o své minulosti, mohlo by to pomoci, aby pro Vás pervitin a život na drogách ztratil tu velkou tajemnost. Přestalo by to být něco zajímavého, tajného, co si pěstujete ve vzpomínkách. Kvůli něčemu jste totiž taky přestala, sebrala jste v sobě tu sílu všechno to opustit. Takže to asi nebylo jen hezké. A to by Vám právě mohla připomenout střízlivá debata s blízkým člověkem, který drogy nemá rád. Také by bylo dobré se zabývat tím, co Vás k perníku tak táhne, co je to, co Vám chybí v dnešním životě, proč je šedívý. S tím Vám může pomoci opět přítel, nebo na to můžete snáz přijít v psychoterapii. V každém případě doufám, že se Vám s těmi vzpomínkami podaří srovnat a život na drogách pro Vás konečně přestane mít ten pohádkový nádech, který je opravdu jen přeludem a bylo by škoda kvůli němu zahodit to, co teď máte.