Dobrý den přeji,potřebovala bych poradit jak nejlépe se zachovat v následující situaci. Mé neteři je 20 let a má ročního syna. Vyrůstala ve velmi složité rodinné situaci, kdy matka je alkoholička a otec(můj bratr)užívá asi 10 let pervitin. Neteř už ve 14 letech utíkala z domu. Velmi záhy se také přiklonila k drogám což trvá dodnes. Mám dojem, že neabstinovala ani v těhotenství, dítě je naštěstí zdrávo. V poslední době je situace nejen vzhledem k dítětí neúnosná. Její partner je taktéž závislý a nyní nastoupil výkon trestu za krádeže. Jedná se o nitrožilní aplikace pravděpodobně pervitinu.Můj dotaz se vztahuje k otázce, jak přimět neteř k léčbě s ohledem na to, aby nebylo dítě odebráno do ústavní péče. Zatím Vám velice děkuji za odpověď. S pozdravem hezkého dne Kamila

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Možnost léčby matky s dítětem existuje. Zkuste se obrátit na Denní stacionář SANANIM, kde se na tuto klientelu specializují a zkuste k tomu kontaktu vaší neteř povzbudit. V případě dohody je možnost léčby v Terapeutické komunitě Karlov (též SANANIM), kde se léčí matky s dětmi. Pokud hrozí vaší neteři hrozí odebrání dítěte, je třeba moc neváhat. Léčba matek s dětmi má již v SANANIMu slušnou tradici a když se dotáhne do konce, i slušnou šanci na úspěch. Držím palce. kontakt na Denní stacionář: 220 803 130, http://sananim.cz/zarizeni-18-Denni-stacionar/info.html