Močení a opium
Akavin
Nedávno jsem zkoušel sníst opium asi o velikosti žvýkačky a patnáct hodin jsem se nemohl skoro vymočit. Stál jsem nad mísou a vylezlo ze mě sotva pár kapek moči. O tomhle jsem nevěděl. Můžete mi podat informace jakým způsobem působí opium na močení a na svěrače. Děkuji...

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji pěkný den. To co popisujete, může být jeden z projevů účinku opiátů. Opiáty totiž působí tlumivě na nervový systém i hladké svalstvo v lidském těle (jeho stahování/roztahování nelze ovlivnit vůlí). Hladkého svalstva máte v těle spoustu. Kromě například srdce je to vlastně celá trávicí trubice "od začátku do konce" tedy od jícnu přes žaludek, dvanácterník, střeva, močový měchýř atd. až po konečník. Tlumivý efekt opiátů se projevuje "zlenivěním" hladkého svalstva. Tudíž dochází k tomu, že uživatel opiátů často trpí zácpami. Takže jste mohl mít i při pocitu plného močového měchýře právě problém "s vypuštěním" i když jste si to mohl velmi přát. Jestli jste měl někdy zácpu víte o čem mluvím. Důležité je samozřejmě také to, kolik jste toho během těch patnácti hodin vypil. Myslím tím tekutiny na bázi vody, ne alkohol - ten kombinovat s čímkoli velmi nedoporučuji, je zde vysoké riziko úmrtí, nebo aspoň vážných zdravotních problémů! Pokud jste vypil třeba jen půl litru tekutin, nemůžete očekávat, že ze sebe dostanete více než jen těch pár kapek.Myslím, že tak 2litry tekutin na patnáct hodin je celkem odpovídající množství, které byste měl vypít i neintoxikovaný. Jinak oceňuji, že jste k opiovému experimentu, zvolil asi nejbezpečnější známý způsob užití, tj. snězení (či vypití). Rozhodně nedoporučuji surové opium užívat jinak, například injekčně. Rizika jsou opravdu velká a mohou být i smrtelná. Kdyby jste chtěl další informace o opiu, tak se ozvěte. Aleš Termer