následky užívání morfinu
Hanka
Dobrý den, ráda bych se prosím dozvěděla podrobnosti o užívání morfinu....seznámila jsem se s mužem, jenž léta užíval morfin...dnes už je toto deset let minulost.... zajímalo by mě jaké má následky takové dlouhodobé užívání této drogy, co se týče tělesných orgánů-co je nejvíce ohroženo... Dnes vede tento človíček absolutně jiný život, tak ho nechci zatím zneklidňovat dotazy o podrobnostech.... Děkuji Hanka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, přečtěte si na této poradně informace v rubrice "o drogách", oddíl opiáty. Tam patří i morfin. Je to opiát, užívaný jako tišící prostředek při silných bolestech. Je vysoce návykový. Pokud se ale člověk návyku zbaví a podaří se mu během užívání nenakazit nemocemi jako žloutenka typu B nebo C (u injekčního užívání), pak morfin nezanechává na organismu žádná závažná poškození. Zatěžuje nadstandardně játra, ale i ta se mohou do určité míry zregenerovat. Pokud je to tedy 10 let a tento muž se zdá být zdravý, neviděla bych v tom žádný háček. Rozhodně bych se ale nebála se ho na to otevřeně zeptat. Z takových dotazů mívají lidé v okolí větší strach než ten, koho se týkají.