Prosba
katka
Dobrý den, ráda bych se zeptala a zároveň poprosila o radu,jak nejlépe postupovat.Můj přítel dlohodobě užíval marihuanu.Než se začali doma ztrácet věci,tak jsem to nepovažovala za nic,co bychom měli řešit.Chtěla bych u pomoci,ale než že ho budu kontrolovat,mě nic jiného nenapadá.Nicméně chce přestat,naposledy prý hulil před týdnem.Dohodli jsme se,že mu budu dělat každý týden testy z moči.V lékárně jsem pouze koupila test ,který byl pozitivní a jako laik nepoznám,jak dlouhá je doba,od kdy nehulí.Existují prý papírky,barevně se liší dle doby,kdy hulil naposled.Sama s jakýmikoliv drogam zkušenot nemám.Je tento přístup správný?Mohla bych vás poprosit,kde bych tyto testy ohla koupit?Děkuji a s přáním hezkého,JK

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě jsem neslyšela nikdy o testech, které by podle barvy určily, jak dlouho člověk drogu neměl. Jedině podle odstínu růžové, ale to je naprosto nespolehlivé a nepozná to ani odborník. Testy jsou opravdu jen orientační. Jestli přítel kouřil marihuanu před týdnem, je normální, že testy teď byly ještě pozitivní. Budou možná i další 3 týdny. Celé to řešení s testy mi ale připadá poměrně nešťastné. Jednak testy jen kontrolují, nic neřeší. Jednak myslím, že do dospělého vztahu nepatří, aby jeden druhému odevzdával moč a nechával ji testovat na drogy. A pak - co s výsledky? Když budou pozitivní, co s tím? Když budou negativní, co Vám to řekne? Také mi připadá zvláštní, že se Vám doma ztrácí věci a příčinou by měla být marihuana. To je dost nepravděpodobné. Marihuana je poměrně levná věc, nebývá ve zvyku kvůli ní prodávat věci. Vzhledem k tomu, jak málo máte zkušeností s drogami, doporučila bych Vám nejdříve nasbírat nějaké informace a pak pokud možno chtít po příteli, aby svou abstinenci řešil sám nebo s odbornou pomocí a nenechával kontrolu na Vás. Hodně informací najdete na www.odrogach.cz a www.drogy.net