dcera
mamik
Dobrý den,paní Justinová.Chtěla bych vás poprosit o pomoc a radu.Občas Vám napíši.Naposledy asi dotaz 838407.v r.2006.Je to 2 roky.Dcera byla propuštěna z PL KOsmonosy.V září opět nastoupila do školy učnák 2 ročník.Nějak ten rok zvládla.Sice vše nebylo uplně v pořádku ale bez drog a větších problému.Zbýval 3 rok poslední.Přestala chodit do školy,objevily se ve větší míře hlasy,mluvení bez smyslu,,na jaře to gradovalo.Hlavně v noci křičela na balkoně,nejedla,kouřila.Po poradě s psychiatrem,který doporučoval chvíli na oddělení LBC psychiatrii,ale dcera odmítla.Nakonec utekla v noci z domu,manžel ji našel v hospodě,pila alkohol,chovala se hrubě,vyváděla,napadalo ho,přijela policie a záchranka, odvezli ji do Kosmonos.Přála jsem si,aby jí někdo vysvětlil a mně tu psychozu,ty stavy...Toxikologie byla negativní..Za celou dobu od dubna s ní psycholog nemluvil ona sama nechtěla.Jen jí davali volné vycházky.Na nich opět poznala různé lidi občas se vrátila pozdě.Před 14dny jsme si ji vzali domů na víkend,utekla.druhý den volali nějaky lidi,že je u nich ve špatném stavu nevědí si s ní rady,řekla jsem,že je nemocná at ji dopraví do Kosmonos.Oni ji vyhodili z bytu.Bloudila Boleslavi,šla do léčebny,kde ji vyhodili a propustili,volala v noci policii 158,od nich nám volali domu ráno at si přijedeme,neměla jsem sílu,poslali ji na ulici.Další den ji našli na bobku sedět tak ji odvezli a přijali do Kosmonos.Mně nedali vědět.Volala nějaka pacientka.Po víkendu jsem kontaktovala doktorku oznámila mně,že ji propouštějí.Po 2 dnech s 10prášky na den.Jela jsem tam s doklady a promluvit s ní.Domů nechtěla.Po týdnu ji našli v kempu a jedna dívka ji má u sebe.Prý seděla na bobku a nemluvila.Byla s ní v LBC na psychiatrii.Tam ji chtěli hospitalizovat,ale po telefonátu do Kosmonos ji dali podepsat reverz,že tam nechce.Ona tam nechtěla,ale bylo to potřeba.Podle mě se jí jen zbavují.Vím,že je nedisciplinovaný pacient ale je také nemocná.Dg. z Kosmonos od dr.Baziky byla rezidualní psychoza s polymorfní závislostí.Ještě v době co byla v Kosmonosích jsme dali žádost na inval.důchod,který jí byl přiznán.Čeká jen na vyřízení.Dlouho jsem se rozmýšlela ho podat.Chtěla jsem,aby měla nějaký příjem,zatím.Že by třeba zkusila chráněné bydlení,nebo něco.Už takhle platím pobyt v léčebně..léky..školu nedokončila,zbývaly 3 měsíce.Jen bych si přála aby nějak dokázala existovat.Ale připadá mně,že je pro všechny přítěží,nechtějí to řešit.Já nevím už jak.Nyní je u té slečny,má léky co jí dali v LBC na psychiatrii.Moc v přádku není,vykřikuje,uráží,ale spí a pije vodu,moc nejí.Dcera neví,že nás slečna kontaktovala.Došla i k dceřinymu psychiatrovi,když dcera sama nechtěla.Říkala,že každý život za to stojí.Zatím nikoho jiného nemáme.Nevím co bude dál.Jaká pomoc by pro ni byla.Jinak na ulici je vždy v ohrožení..U nás doma nechce být,že je jak ve vězení.Přece ji nenechám na pospast ulici,když už drogy nejsou problém.Naposledy měla medikaci rispen.rivotril,cypralex,..Prosím poradte.když už jsme ušli tak dlouhou cestu. Mamik

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Mrzí mě, že se za ty roky situace moc nezměnila. Určitě už jste z toho úplně vyčerpaná. Znovu nabízím možnost najít i pro sebe nějakou odbornou pomoc, psychoterapeuta, podpůrnou skupinu (v dohledné době by se měla otevírat např. ve Fokusu v Liberci - www.fokusliberec.unas.cz). Také by se Vám s pomocí mohlo podařit získat pro větší spolupráci i manžela, abyste na problémy nebyla tak sama. Co se týče dcery, od začátku mám pocit, že drogy nejsou hlavní problém. Bohužel jsou ale důvodem, proč ji z mnoha léčebných zařízení mohou vyloučit. Kdyby byla trochu víc motivovaná (tedy ochotná dobrovolně nastoupit a aspoň chvíli tam zůstat), byla by pro ni dobrou variantou terapeutická komunita Sejřek, kde jsou i další lidé, kteří kromě problémů s drogami mají především jiné psychiatrické diagnózy. Nevím ale, jak na tom momentálně s motivací k léčbě je... Již zmíněný Fokus nabízí chráněné bydlení a program a chráněné dílny, musela by ale také splnit určité podmínky. Zkuste se tam domluvit na schúzku, mluvila jsem s nimi, určitě to stojí alespoň za pokus. Třeba by se tam dceři líbilo. Napište jak to dopadlo a v jakém rozpoložení teď dcera vlastně je, abychom mohly kdyžtak společně vymyslet něco dalšího. Přeji hodně sil, Jana Justinová