dotaz
mamka
Syn je již objednán k lékaři s tím , že by se " chtěl nechat léčit."Bere pervitin. Řekněte mi co bude následovat jestliže tam skutečně dojde a nezůstane jen u slibů. Detox - jak asi dlouho. Někde jsem četla tři měsíce.Dále, z práce ho už vyhodili je od prvního na pracovním úřadě bude brát podporu, když bude v léčebně?

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se týká léčby vašeho syna - detox trvá max. 1 týden až 14 dní, kdy se nejedná o léčbu jako takovou, jde pouze o vysazení drogy pod lékařským dohledem, aby se zvládly případné fyzické problémy, které toto vysazení provází (tzv. abstinenční syndrom). Vlastní pobytová léčba závislosti probíhá následně buď přímo v psychiatrické léčebně nebo v terapeutické komunitě a trvá cca tři měsíce až jeden rok. Trochu mě zaráží vaše zmínka, že se syn "chce nechat léčit". Léčba závislosti je poměrně náročný a dlouhý proces, kdy je potřeba, aby především klient vyvinul snahu a úsilí se se svými probléby vypořádat. Rozhodně to nefunguje tak, že někam nastoupí a "oni ho vyléčí". Ale možná, že to váš syn tuší a jedná se pouze o nepřesnou formulaci. Ohledně těch sociálních dávek po dobu léčby - doporučuji, aby se váš syn obrátil na úřad, kde má o podporu zažádáno a svou situaci konzultoval s příslušnou pracovnicí. Na podporu v nezaměstnanosti nejspíše nárok mít nebude (nebude moci docházet na úřad práce, což je jedna z podmínek pro vyplácení podpory), ale možná by mohl žádat o příspěvky sociální podpory. Toto mu s ohledem na jeho konkrétní situaci nejlépe objasní na příslušném úřadu. Přeji hodně štěstí vám i synovi.