Toxická psychóza?
nick
Dlouhodobě (asi rok) jsem kouřil skéro (cca. půl gramu denně, skoro nepřetržitě pod vlivem). To se nijak negativně neprojevovalo, ale nedávno sem manipuloval s velkym množstvím LSD (25 tripů) a nejspíš se něco stihlo vstřebat přes zpocenou kůži. Už sem kdysi měl zkušenost s lysohlávkama a byla to noční můra. Každopádně asi po 40 minutách se mi rozjely zorničky, vizuální halucinace jen lehký ale jinak ataky paniky, neskutečná úzkost, brnění v končetinách, stavy otupělosti a zmatenosti. Celou noc sem nespal, a co je horší, vrací se mi to skoro každý večer, někdy i přes den. Jednou s mnohem horší intenzitou, kdy přišla silná nevolnost, brnění chvílemi přecházelo do křečí, při pokusu usnout sem se s cuknutím probouzel v panice. Tráva to jen zhoršila, takže už neužívám. Od tý doby se cejtim mimo, zmateně, po večerech je to vážně nesnesitelný. Je možný, že to samo časem odezní, nebo to může bejt už napořád? Nebo je to něco jinýho...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vzhledem k tomu, s čím se na psychiatrii léčíte je hodně nebezpečné užívat do toho marihuanu, natož LSD. Prostě jakékoli halucinogeny jsou při takové diagnóze hloupost. Rozhodně by bylo dobré říct lékaři o tom, čím jsou nynější stavy způsobené. nebude to příjemné, ale on vám pak bude moct lépe pomoci. Je bohužel možné - u LSD to není žádná výjimka - že se Vám rozjela porucha, která sama neodezní. Pokud máte halucinace, nepatří už to do příznaků vaší původní diagnózy, proto ani medikace Vám na to nemusí zabrat. A panická porucha potřebuje dost rychlé řešení, jinak se může hodně rozjet. Proto bych moc dlouho nečekala, jestli to přejde a raději bych řekla lékaři celou pravdu. V případě, že by to opravdu nešlo, říct to Vašemu lékaři, jděte za jiným psychiatrem, který se třeba specialituje i na problémy s drogami.