Mák
Nigdo
Je možné, že se v ČR pěstuje mák setý. Takový kultivar, který má miziví nebo vůbec žádný obsah alkaloidů? Zajímalo by mě jaká je souvislost mezi bílími, červenými okvětními plátky a obsahu alkaloidů. Záleží taky na velikosti, vyzrálosti palice nebo ne? Je možné, že obsah alkaloidů se z tím jak šťáva zasychá mění? Jak je to s obsahem morfinu v teplých oblastech Moravy? Má vláda zájem o větší kontrolu a vysazování bezmorfinových odrůd. Vím, že tady dokážete tak maximálně poradit jak přestat. Ale jestli nemáte o drogách žádné informace a možná jenom tak povídáte o abstinenci, psychologii, probléméch, rodině a víc nesvedete ani o drogách nic nevíte tak se omlouvám. Jestli si myslíte, že když mi podáte solidní informace o obsahu alkaloidů v máku a tím se podle vás jedná o nabádání, tak jste tady úplně vedle a k ničemu. No jo, ale co by se dalo čekat od projektů, které podporuje stát. Jestli mi dobře odpovíte nebo alespoň dáte odkaz na stránku s těmito informacemi nejlépe českou tak se ještě jednou omlouvám a jsem vám vděčný. Jde jenom o informační a studiní účely. Díky za jakoukoliv odpověď...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám několik odkazů, kde byste měl najít požadované informace. Váš dotaz je natolik obsáhlý, že není možné Vám komplexně zodpovědět všechny Vaše otázky v rámci internetové poradny. Jinak bych Vám doporučila, abyste napříště zvážil své komentáře uvedené v dotazu. Pokud máte nějaké pochybnosti o naší práci, tak si rádi vyslechneme konstruktivní a věcné připomínky. Myslím, že tým naší poradny je kompetentní zodpovídat dotazy o drogách, v rámci poradny odpovídají odborníci, kteří mají patřičné vzdělání a mnohaletou praxi s prací s drogově závislými klienty. Tato poradna je samozřejmě svým posláním spíše "proti-drogová". Nicméně pokud byste si před sepsáním dotazu přečetl informační text, který je o opiu, na webu naší poradny, dozvěděl byste se mimo jiné i informace o obsahu alkaloidů v máku... a také celou kapitolku "Jak opium neužívat - poznámky pro uživatele opia", kterou vytvořil kolega MUDr. Jakub Minařík. Další odkazy - informace o opiu: www.biotox.cz/enpsyro/pj3rpas.html http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/opiaty/ v článku Opium-souhrnný text http://botany.cz/cs/papaver-somniferum/ www.erowid.org/chemicals/opiates/opiates.shtml A ohledně vládní politiky týkající se máku, informace naleznete na webu Ministerstva zemědělství www.mze.cz nebo na webu celní správy, kde je potřeba hlásit pěstování máku na ploše větší než 100 m čtverečních www.cs.mfcr.cz/CmsGrc/Verejna-oznameni/Ostatni/ v článku "Informace Celní správy ČR pro osoby pěstující mák setý nebo konopí"