Paranoidní a schizofrenní chování po požití drogy
Mufík
Dobrý den,chtěla bych se zeptat.Kamarád požil drogu vzhledu bílého prášku a následně druhý den se u něj projevily stavy paranoi a schizofrenie,že ho pronásledují a chtějí mu ublížit.Tyto stavy se ale projevily až v dopoledních hodinách.Ráno fungoval a choval se jako obvykle.Chtěla jsem se zeptat,jaká droga by takovýho stav mohla vyvolat a je-li to možné,aby takovéto stavy některá droga vyvolala.Dále jsem se chtěla zeptat,je-li možné tuto drogu nechat někde otestovat?A jakým nejlepším způsobem popř.otestovat kamaráda?Předem moc děkuju za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, on sám neví, co si to vzal? To není moc dobrý postup...Paranoidní myšlení většinou způsobují halucinogeny nebo stimulační drogy. Tedy např. pervitin, kokain (ten většinou až po častém braní). Je možné, že kamarád má nějaké dispozice k psychické poruše a droga jen nastartovala, co zatím zůstávalo skryté. To se stává. Pokud by stav nepominul do několika dní, je třeba navštívit rozhodně psychiatra a přiznat mu užití neznámé látky. Drogu můžete dát na rozbor do toxikologické laboratoře (kontakt by Vám měli sdělit např. v nemocnici), kamarád si může udělat základní testy z moči doma. Test koupí v lékárně.