Pro M.H.
Tereza
Včera jsem byla v jednom kontaktním centru, vlastně to tak úplně kontaktní centrum není, ale něco na ten způsob. O léčení ani nějak nemluvili, spíš ať to zkusím vydržet a příští týden mám přijít někam, už si nepamatuju, jak se to jmenuje, ale vím, kde to je. Tak to zkouším vydržet, naposledy jsem měla v úterý večer. Je mi strašně špatně, ale vážně strašně, skoro lituju, že jsem se vůbec narodila, i když spíš bych asi měla litovat, že jsem brala. Nesnáším svět, lidi a hlavně sebe, bolí mě žíly a vlastně všechno, život je hnusnej a nestojí za to. Kdybych nevěděla, že za pár dní se to (snad) zlepší, rovnou bych se na to vykašlala. Ale stejně... tak třeba to dneska vydržím, nebo i do příštího týdne, než půjdu do toho káčka, jenže co bude potom, všechny ty další dny až do konce života? Tohle si vážně neumím představit. Co budu mít místo drog? Asi to není moc chytrá otázka, nebo možná není co na ní odpovědět, ale dost by mě to zajímalo.

Odpověděl: Martin Hulík
Je fajn, že jste s někým v kontaktu a že teď abstinujete. Že je vám špatně, je celkem jasné a máte pravdu - mělo by se to zlepšovat (když budete abstinovat). Otázky po smyslu života a abstinence si teď nepokládejte, žádné optimistické závěry stejně nenajdete. Chce to čas a docházet někam, kde budete moci otevřeně mluvit a pomalu se stabilizovat. Soustřeďte se teď na sebe, na úplně obyčejné věci jako je normální jídlo, spánek... plánujte si volný čas, abyste nevisela ve vzduchoprázdnu a nevystavovala se zbytečně riziku relapsu. Až tohle těžké období překonáte a budete se cítit lépe, doporučil bych nástup někam do léčby (vlastně čím dřív, tím líp). Můžu vám doporučit nějaká zařízení, s kterými máme dobré zkušenosti, jestli budete mít zájem. Tam taky bude vhodná doba plánovat svůj další život tak, abyste s ním mohla být spokojená. A budete mít šanci přijít na to, že život bez závislosti může být docela v pohodě.
Ať se vám daří a znovu napište.