problémy s alkoholem
Květinka
Dobrý den,mám problém s tátou,pije každý den alkohol a zdá se mi,že když se jeden den nenapije je mu zle.Už nevíme s mámou co si s tím počít,on si to totiž nepřizná že je závislí a pořád nám tvdrí,že to má pod kontrolou,ale není tomu tak,protože alkoholem se projevuje i jeho násilné chování vůči mé matce.Tak mi prosím poraďte co mám dělat?Děkuji a chtěla bych se zeptat zda-li jsou nějaká prášky které by se mu mohli dávát do pití,aby se mu ta jeho chuť na alkohol zmenšila a nebo kolik stojí léčení v protialkoholických léčebnách?Předem děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, když si otec problém s pitím neuvědomuje, je to trochu složitá situace, protože ho těžko přesvědčíte k léčbě. Žádné prášky, které by se mu daly přimíchat do pití, nejsou. Ono jde totiž hlavně o psychické "chutě", o to, co mu alkohol dává, proč ho pije. Nejdřív je třeba, aby si on sám uvědomil, že jeho pití není v pořádku. K tomu mu můžete pomoci tak, že mu to neustále budete dávat najevo, především pokud Vám nebo Vaší matce bude ubližovat. Teprve potom je čas přemýšlet nad případnou léčbou. Cena pro cizince je různá, ale rozhodně existují léčebny, které ho do léčby přijmou.