Drogy a darování krve
pepina
Kamarádka bere extázi a chodí darovat krev. Tvrdí, že jí nedělají testy na drogy a nemá s tím problém. Nechce se mi tomu věřit, že to tak skutečně je. Vždyť taková krev je přece nedobrá..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, krev od dobrovolných dárců se skutečně na drogy netestuje. Nicméně dárce podepisuje čestné prohlášení, ve kterém jsou vyjmenovány podmínky, za kterých by neměl krev darovat. A mezi nimi je samozřejmě i užití psychoaktivních látek, drog. Je tedy na dárci, jestli chce někomu uškodit, nebo pomoci. Druhá věc je, že krve se pro dárce po zpracování používá jen celkem omezené množství a často se také nepoužije ihned. Riziko, že v ní je droga se každou hodinou snižuje. U extáze jde konkrétně o pár dní. Tak jako tak, dobře to samozřejmě není a kamarádka by si měla rozmyslet, jestli je opravdu dobrým adeptem na dárcovství.