alkoholismus + neurol
evais
Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak na bráchu, aby jsme ho donutili jít k psychologovi.Už delší dobu (cca 2 roky )doma sám pije.Pivo.Což asi není neobvyklé ale on pije sám a každý den.Navíc jsme před pár měsíci zjistili,že otci mizí léky na depresi a spaní./neurol,hypnogen../o protože byl brácha občas tak sťatý,že to nebylo možné být po těch pivech, prohledali jsme mu pokoj a našli otcovi prášky.Snažili jsme to řešit domluvou a počítáním prášků(zamykání díky otcovi roztržitosti není skoro možné).Ale prášky mizí dál.Má tu drzost si je vzít i když ví,že na to příjdeme.Nevíme, ale jak moc na něj tlačit, bojíme se, aby si nehledal u nějakých známých náhradu za prášky,třeba nějakou tvrdší drogu, k psychologovi nechce,prý žádný důvod proč to dělá nemá.Nechává si své problémy pro sebe.Je mu 26, takže ho v podstatě nemůžeme nutit.Myslíte,že kdybychom mu hrozili vyhazovem z domu a pod.to je asi blbost,že?Jak ho přesvědčit,že má problém a přemluvit ho k návštěvě psychologa?děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,nemá smysl před problémem zavírat oči z obavy, že si někde najde něco horšího. Dokud má přísun doma, je to pro něj velmi pohodlné nic neřešit, ani s vámi ani sám. Rozhodně je dobré vyvíjet na něj tlak, pokud možno mu znemožnit, aby si léky bral. Pokud nechcete, aby je zneužíval, mělo by se Vám nějak podařit dostat je pod kontrolu. Sice máte pravdu, že těžko můžete bratra nutit někam jít a přesvědčovat, že má problém, ale se můžete bránit, aby zaměstnával a omezoval celou rodinu, tzn. nějak mu jeho pobyt doma znepříjemnit, např. tím, že se o něj nebudete starat. Můžete mu samozřejmě říct, ať se odstěhuje a stará sám o sebe, starý je na to dost, ale nemá smysl tím pouze "vyhrožovat", pokud byste pak celou věc nedokázali dotáhnout opravdu do konce. I když se vám nepodaří dostat bratra k psychologovi, bylo by možná dobré, abyste se s ním případně šli poradit vy, zbytek rodiny, jak dále postupovat.