proc takove rady??
valecc
Dobry den, protoze tyhle stranky obcas navstevuji, kvuli svemu bratrovi, ktery je momentalne zavisly 5LET na peri... bych se vas chtel zeptat, proc radite zavislym zenam na drogach.. hlavne ,,amfetaminech,, jak dlouho maji abstinovat,POKUD chcou mit dite?... Jak si myslite, ze se to jejich dite bude mit??? vyroste v socialne chude zadluzene rodine bez rodicovskych citu, bez detstvi?? jaka bude jejich budoucnost??? moc slavna ne..pravdepodobne ne o moc lepsi nez rodicu ,,fetaku,, Sami vite, kolik procent zavislych dokaze ABSTINOVAT cely zivot.. procento nedosahuje ani 10% takze ma maximalne 5% na ,,normalni sporadany,, zivot... nehlede na to, ze zdedi geny po rodicich... PROC ROVNOU TAKOVE ZENE neradite na dite ZAPOMENOUT???? NESNAZITE SE JI TO VYMANIT Z HLAVY... DITE NENI JEN TAKOVA VEC... PODIVEJTE SE KOLEM SEBE... CHCE SE MI BRECET, KDYZ VIDIM TY 18LETE VYFRCENE MATKY S ROZTRHANYMI USMUDLANYMI KOCARKY S CIGARETOU V PUSE....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že takové rady bývají odpovědí na otázku zdravotního rizika. Otázka, zda někdo, kdo užívá drogy, může mít v budoucnu dítě, je problém, který nám opravdu nepřísluší řešit. Zakazovat někomu dítě rozhodně nebudeme. Je dobré upozornit na rizika, která hrozí dítěti během jeho vývoje, to máte pravdu. To je ale všechno. Nesouhlasím s Vámi v tom, že jen 10% závislých dokáže celý zbytek života abstinovat. nevím, kde jste na takové číslo přišel. V tomto směru si nedovolí dělat odhady ani většina odborníků, protože velká část těch, kteří berou drogy s nimi přestane samo, aniž by je kterákoli organizace zaregistrovala. Možná sám máte v okolí mnoho vzorných rodičů, kteří se třeba před lety zapletli drogami a nikdo o tom ani neví.