Otazka
l.
Když jsem si začala v 15 bouchat perník a ted jsem po 3 letech skončila,přičemž jsem přechodila HCV infekci,jsou moje játra hodně "v hajzlu"?Má vůbec cenu přestat brát,když bych asi stejně byla ve stáří hodně nemocná,když si mě člověk,kterej zjistí,že jsem brala stejně nevezme,když je život bez drog tak hnusnej,protože lidi jsou na sebe hnusný??????PS:Co vám přijde na životě krásnýho?(jen tak pro mou inspiraci)

Odpověděl: Jana Justinová
V tom, co jsi napsala není zrovna moc optimismu. Ale docela chápu, že když jsi tři roky viděla svět jenom očima drogy, může být návrat do reality trochu drsný. Myslím ale, že postupem času si sama najdeš na životě něco krásnýho, třeba to, že nemusíš každý ráno přemýšlet nad tím, kde vezmeš peníze na perník a podobně. Určitě na tebe některý lidi budou i hodný, ne jenom hnusný. Na to, že ti je 18 taky docela brzy necháváš svoje zdraví napospas osudu. Nevím, jestli kvůli tomu, že bys třeba byla ve stáří nemocná (a kdo má jistotu, že nebude?), je chytrý radši vůbec nepřestat brát. Co se týče toho céčka, jestli jsi ho přechodila, neudělalo to tvým játrům určitě nejlíp, ale možná by stálo za to, zajít k doktorovi a zjistit, jak na tom fakt jsi. Pokud nemáš vlastní lékařku, který bys věřila a chtěla k ní s tím jít, doporučila bych ti, pokud jsi z Prahy nebo okolí, navštívit infekční oddělení FN Motol, V úvalu 84, Praha 5, tel na ústřednu je 24431111 a jede se tam autobusem č. 167 z metra B Anděl. Myslím, že bys to mohla aspoň zkusit, za to nic nedáš (když se na to vykašleš, mohlo by tě to stát mnohem víc). I kdyby už jsi měla chronickou žloutenku, je i tak možné s tím něco dělat, existuje léčba interferonem, která je právě pro takové případy vhodná. Pokud zkontaktuješ infekční oddělení FN Motol, řeknou ti o tom víc. Kdybys ještě cokoli potřebovala, můžeš se obrátit i na K-centrum, tel. 83872186. Přeju hodně síly a štěstí.