problém-pervitin
Lucca
Dobrý den dostala jsem se do velice špatné situace.začnu tedy tím že nemám rodiče.Vzchovála mě babička je mi 30 let a tady v Praze žiji 8let.Skušenost jem měla s pervitinem kokainem a extází,ale závislost jsemsi nevitvořila.Mělajsem 7let přítele a nazačátku vztahu u mě propukla panická porucha léčím se dlouho a celkem úspěšně.Každý den užívám xanax1mg a deniban50 1krát denně.Můj hlavní problém začal 6měsíců zpět s přítelem jsme se často hádali až to došlo tak daleko,že jsme se rozešli zůstala jsem sama s pejskem kterého jsem si polomrtvého vzala s útulku před 7lety ten pejsek mě miloval a já jeho též zůstal mi alespon on hádky s přítelem jsem přestala zvládat a občas užila pervitin pak odešel a já jsem to nezvládla a pervit začala užívat denně pomáhá to nescházím se s lidmi podobnými nikdo to o mě neví též musím podotknout že jsem dobře vypadající a co se materiálního života tyče,se mám velice dobře tím chci říct že to nikdo neví a aniby to do mě nikdo neřekl.Ale samota bolest´´ mezi od té doby nechodím byla jsem pořád s pejkem amyslela na to že už to dělat nechci bojí se o sebe jenže y z pátka na sob mi ho zabilo auto přímo před míma očima a já měla jen jeho jsem opět na dně a sama dobrýpřítel o kterém jsem si myslela že mimůže pomoct,se ukázal tak jak jsem opravdu nečekaka je mi úzko už nemámani toho pejska vím že mi napíšete at se jdu někam nahlásit ale já ty kedry co si to pýchají nemůžu ani vidět natož slyšet tak co by jste mi mohli poradit??Mám jinak slušný život dost jsem též zhubla a bojím se o sebe.Děkuji za odpověd.Lucca

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, moc ráda bych Vám poradila něco zázračného, díky čemu byste celou situaci zvládla sama a všechno se změnilo k lepšímu. Ale takový zázrak neexistuje. Ubližujete si opravdu hodně, tím že se utápíte sama ve smutku, ale i tím, že kombinujete pervitin s antidepresivy, což je hodně nebezpečné. Jestli nechcete vyhledat pomoc skrze drogy, najděte si tedy psychoterapeuta, kterému budete důvěřovat a se kterým budete mluvit o všech svých bolestech. Myslím, že pak zjistíte, že pervitin už není tolik potřeba, protože ve Vašem případě je to jen další "medikace". Zkuste se dohodnout s psychiatrem, který Vám předepisuje léky, na nějaké jiné medikaci, která by více zabírala. On by měl ale také vědět, že do toho užíváte pervitin. Základem je najít odborníka, kterému budete moct své tajemství závislosti svěřit. Pokud byste měla pocit, že ho nemáte, můžete se obrátit na kolegu MUDr. Minaříka, pracujícího v psychiatrické ambulanci CADAS Sananim, Spálená 12, tel.222 924 245