těhotenství a žloutenka typu C
Patrície
Dobrý den, moc, moc děkuji za rychlé odpovědi. Děkuji také za kontakt na gynekologii, protože právě teď ji hledám, u nás na obvodě mne do stálé péče nechtějí. Subotex jsem si opravdu obstarávala na černém trhu, ale včera jsem se spojila s panem doktorem Minaříkem a ten mi s tím dávkováním pomohl, je moc fajn. Ale jestli se mohu ještě zeptat: Co bude s miminkem až se narodí, myslím po zdravotní stránce? Já mám i žloutenku typu C, nevím v jakém stavu. K tomu ten subotex. Projeví se to na miminku nějak? Děkuji Patrície

Odpověděl:
Dobrý den, Patricie. Jsem ráda, že jste se ozvala a hlavně že jste v kontaktu s kolegou MUDr. Minaříkem. (Předpokládám tedy, že jste u něj v substitučním programu). Můžete s ním probrat případná rizika, která má užívání subutexu v průběhu těhotenství a čím a jak to může eventuelně ohrožovat dítě. Určitě k tomu bude více prostoru než tady na poradně. Pokud se týká chronické žloutenky C. Přenos z matky na dítě se uvádí jako možný, ale není příliš častý. Jak toto riziko minimalizovat, bude dobré probrat s MUDr. Binderem, na kterého jsem vám posílala kontakt minule. Ten vám taky provede všechna potřebná vyšetření, včetně toho, jak na tom jste HCV. Jeho klientkami jsou i těhotné uživatelky drog a má s touto problematikou nepochybně bohaté zkušenosti. Jinak přeji hodně štěstí a ať je mimino zdravé a vy také. (A nezapomínejte na celkově zdravou životosprávu a zbytečně se nestresujte:)