piko
mp
Dobry den. Mam silne, takmer stopercentne podozrenie ze velmi dobra kamaratka berie pervitin. Tusi to aj jej rodina, nevieme ako jej pomoct, je uz dospela a tvrdi ze nic neberie, testy odmieta... Hrozi ze si zbali kufre a odide, potom jej uz nebude moct pomoct nikto z nas

Odpověděl:
Dobrý den, je mi líto, ale za současného stavu s tím mnoho nenaděláte. Kamarádka je dospělá a zjevně nemá pocit, že by měla nějaký problém, není tedy dost dobře možné jí s něčím pomáhat. Můžete jí však dát najevo, že s jejím braním pervitinu nesouhlasíte (třeba i tím, že se s ní nebudete stýkat ve chvílích, kdy je "pod vlivem", nebudete ji podporovat finančně případnýma půjčkama atd.) A také že o ni máte obavy a v případě, že se rozhodne pro změnu, může se na vás obrátit o pomoc. Bohužel, vím, že to není mnoho, ale skutečně nelze pomáhat někomu proti jeho vůli. Kamarádka k rozhodnutí o změně musí dospět sama a pak jí můžete být oporou.